MMO-DAXXX

Jag har inte spelat mycket alls på senaste tiden, förut var det 24/7. Men nu har jag börjat bli gammal och förstår mig inte på den nya tekniken längre... Jag är helt lost, som man säger på nysvenska. Men jag fick upp ögonen för ett litet trevligt MMORPG (massive multiplayer online roleplaying game, för er som är ännu äldre eller vilse än vad jag är) här i dagarna, Faller Earth heter det.


Det handlar om en post-apokalyptiskt framtid där kloner ligger i fokus. Man är själv en klonjävel med snygg rumpa om man är tjej, som jag alltid är. Mm mm mm. Bra grejer. Sen krigar man loss och sånt som vanligt. Men det mest innovativa för ett MMO som Fallen Earth har att komma med är att man siktar och äger själv, och spelet har ingen"självlåsnings-mekanism". Ett stort fokus ligger också på gathering och crafting-grejer, vilket jag aldrig har varit ett stort fan av, men det fungerar faktiskt bra än så länge. Jag har bara hunnit spela några timmar, men det verkar väldigt lovande. Skiten är väldigt fängslande faktiskt, men jag har bestämt mig för att inte fastna för ett MMO innan Star Wars: The Old Republic släpps, då kommer ni aldrig höra av mig igen.

Förövrigt kan man gå in på spelets hemsida och tanka ner en trial-version. Testa, testa.

Jag hade en häst, men hon dog. För jag glömde att mata henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0